Skip to main content

Lekcja

Rozpoczęcie lekcji

Aby rozpocząć lekcję należy:

  • Po uruchomieniu aplikacji nauczyciela wprowadzić w głównym oknie programu podstawowe informacje o rozpoczynanych zajęciach. Należą do nich: temat zajęć, nazwa przedmiotu, imię i nazwisko nauczyciela, godzina zakończenia zajęć oraz tryb dostępności lekcji..
  • Kliknąć lewym przyciskiem myszy przycisk Rozpocznij lekcję.

Od teraz lekcja będzie wyświetlana na liście dostępnych lekcji w aplikacji uczniów.

Rozpoczęcie lekcji

Szczegóły lekcji

Aby przejść do szczegółów lekcji należy:

  • Wejść w wybraną opcję (Ogólne Lekcja Lekcja).

Widok szczegółów lekcji przedstawia najważniejsze informacje o rozpoczętej lekcji m. in.: temat zajęć, nazwa przedmiotu, imię i nazwisko nauczyciela, godzina zakończenia zajęć, dostępność lekcji (gdy dostępność lekcji była ustawiona na prywatną, to można z tego miejsca podejrzeć ponownie kod dostępu) oraz lista uczniów.

Szczegóły lekcji

Jak rozpocząć nową lekcję?

Aby rozpocząć nową lekcję bez konieczności zamykania aplikacji nauczyciela należy:

  • Przejść do szczegółów lekcji (Ogólne Lekcja Lekcja).
  • Wybrać opcję Nowa lekcja Nowa lekcja.
  • Potwierdzić chęć rozpoczęcia nowej lekcji wybierając Tak w przedstawionym poniżej oknie informacyjnym.
Potwierdzenie rozpoczęcia nowej lekcji
Informacja

Każdy uczeń podłączony do lekcji zostanie automatycznie odłączony od lekcji.

  • Podać podstawowe informacje o nowej lekcji. Należą do nich: temat zajęć, nazwa przedmiotu, imię i nazwisko nauczyciela, godzina zakończenia zajęć oraz dostępność lekcji.
  • Wybrać przycisk Rozpocznij lekcję.
Rozpoczęcie lekcji

Jak edytować dane o aktualnej lekcji?

Aby zmienić informacje o aktualnie trwającej lekcji należy:

Formularz szczegółów lekcji

  • Wybrać opcję Zapisz Zapisz. Każdy podłączony uczeń otrzyma nowo wprowadzone informacje, które będą widoczne na pasku ucznia aż do zakończenia lekcji.

Jak wydrukować rejestr uczniów?

Nauczyciel ma możliwość wygenerowania rejestru uczniów w formie listy obecności.

Aby wygenerować plik PDF z listą obecności należy:

  • Przejść do szczegółów lekcji (Ogólne Lekcja Lekcja).
  • Wybrać opcję Lista uczniów Drukuj do PDF Drukuj do PDF.
  • Wyświetlone zostanie okno systemowe, w którym trzeba wybrać nazwę oraz lokalizację dla nowego pliku. Następnie należy wybrać przycisk Zapisz.
Okno systemowe zapisu pliku
Informacja

Wygenerowana lista obecności zawiera:

  • temat lekcji,
  • nazwę przedmiotu,
  • imię i nazwisko nauczyciela,
  • listę uczniów biorących udział w lekcji, która składa się z:
    • imienia i nazwiska ucznia,
    • ilości wykonanych wydruków,
    • ilości zdobytych nagród.
  • aktualną datę.

Jak wydrukować podsumowanie lekcji?

Aby wygenerować plik PDF z podsumowaniem przeprowadzonej lekcji należy:

  • Przejść do szczegółów lekcji (Ogólne Lekcja Lekcja).
  • Wybrać opcję Raport Drukuj do PDF Lekcja.
  • Następnie trzeba zaznaczyć, które elementy podsumowania mają otrzymać zaznaczeni odbiorcy raportu.
  • Na koniec należy wybrać przycisk Generuj Generuj.
Konfiguracja eksportu podsumowania lekcji
Informacja

Wygenerowany raport jest dostępny z poziomu aplikacji ucznia w Folderze raportów.

Koniec lekcji

Aby zakończyć prowadzone zajęcia należy:

  • Wejść w wybraną opcję (Ogólne Zakończ Zakończ).
  • Następnie należy potwierdzić chęć zakończenia lekcji wybierając Tak w przedstawionym poniżej oknie informacyjnym.
Okno zakończenia lekcji
Informacja

Każdy uczeń podłączony do lekcji zostanie automatycznie rozłączony.