Skip to main content

Edycja konfiguracji

Technik posiada możliwość zmiany ustawień sposobu pracy aplikacji uczniowskiej, jakie zostały pierwotnie ustalone podczas instalacji aplikacji.

Okno edycji konfiguracji podzielone jest na dwie strefy. Po lewej stronie znajdują się ustawienia trybu pracy aplikacji uczniowskiej a po prawej lista komputerów dla których po zaznaczeniu dokona się aktualizacja.

Informacja

Zaleca się stosowanie jednakowych zasad w całej pracowni. Pozwoli to uniknąć kłopotliwej sytuacji kiedy część uczniów nie może się zalogować do stanowiska pracy.

Zmiana hasła zamykania aplikacji ucznia

Uczeń nie może zamknąć samodzielnie aplikacji uczniowskiej bez podania hasła. W celu jego zmiany należy:

  • zaznaczyć komputery na których ma zostać ono ustawione
  • wprowadzić hasło w pole tekstowe
  • kliknąć przycisk Wyślij ustawienia
Informacja

Hasło nie powinno być trywialne, aby uczniowe nie mogli go zbyt łatwo odgadnąć. Nie może też być zbyt trudne aby w razie potrzeby łatwo je podykować uczniowi.

Zmiana trybu pracy ucznia bez nauczyciela

Aplikacja pozwala na cztery sposoby pracy ucznia w pracowni komputerowej bez nauczyciela.

Informacja

Ustalenie trybu pracy ucznia bez nauczyciela jest jednym z bardziej podchwytliwych elementów konfiguracji, dlatego zalecamy dokładnie zapoznać się ze znaczeniem dostępnych opcji.

Pierwszym trybem pracy jest całkowita blokada możliwości zalogowania się ucznia jeśli nauczyciel jest nieobecny i jest to tryb domyślny. W tym celu wyłaczamy oba suwaki jak to pokazano na rysunku powyżej. W tym trybie pracy jeśli nauczyciel jest nieobecny uczniom generują się losowe hasła do kont systemowych i nie są w stanie się zalogować do komputera. Pojawienie się nauczyciela w sieci zdejmuje hasło z konta ucznia i może on wtedy logować się bez hasła. Po zalogowaniu się do systemu automatycznie uruchamia się aplikacja ucznia, której uczeń nie może wyłaczyć bez podania hasła zamykania aplikacji.
Drugim trybem pracy prdzedstawionym przez powyższą konfigurację jest zablokowanie możliwości pracy ucznia bez obecności nauczyciela, ale hasło systemowe konta ucznia nie jest ustawiane bądź modyfikowane przez aplikację. Uczeń znający hasło do konta (ewentualnie konto może być pozbawione hasła) może się zalogować, ale niedługo po tym otworzy się automatycznie aplikacja ucznia blokując inne czynnosci ucznia niż przystąpienie do lekcji.
Trzeci tryb pracy przedstawiony powyżej pozwala na zablokowanie możliwości zalogowania się do systemu operacyjnego przez ucznia podczas nieobecności nauczyciela, jak w pierwszym trybie. Pozwala natomiast uczniowi na wyłaczenie aplikacji uczniowskej i pracę bez kontroli nauczyciela.
Ostatni tryb przedstawiony powyższą konfiguracją pozwala uczniowi na pracę bez nauczyciela i bez ustawiania/zmieniania hasła do konta systemowego. Aplikacja ucznia w tym trybie jest możliwa do zamknięcia bez znajomości hasła zamykania, dzięki czemu uczeń może pracować na stanowisku bez przeszkód.